El passat 8 de novembre es va presentar al Mercat Municipal de Mollet del Vallès els resultats de les sessions de cocreació de la campanya “Mercat Zero Envasos”.

Aquestes sessions treballades des del MolletLab, desenvolupaven el repte pilot municipal de com reduir l’ús d’envasos plàstics d’un sol ús en el Mercat Municipal per així contribuir a disminuir el volum dels residus plàstics que es generen anualment en el municipi.

La campanya es va dividir en dues fases. La primera, dintre del PECT Hub B30: més enllà de la circularitat, treballava entorn de 3 sessions de cocreació per conèixer l’experiència, opinions, inquietuds, necessitats i propostes de les persones paradistes i, de forma més general, de la ciutadania de Mollet del Vallès. A més, prèviament a les sessions de cocreació, l’alumnat de l’INS Aiguaviva (que va participar des de l’inici fins al final de la campanya) va fer una enquesta per conèixer els hàbits de les parades respecte a l’ús de plàstic.

La segona part de la campanya, sota la subvenció de prevenció i preparació per a la reutilització de residus municipals de l’Agència de Residus, desenvolupava una campanya de comunicació per difondre i conscienciar de la necessitat d’un canvi d’hàbits per reduir els envasos plàstics d’un sol ús, i animar a la ciutadania a comprar en el Mercat municipal amb els seus propis envasos i bosses reutilitzables.

A continuació podreu visualitzar els principals resultats d’aquestes sessions de cocreació.